середа, 29 березня 2017 р.

Твір-опис природи за картиною

Тема: Твір-опис природи за картиною (6 клас)
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про опис; формувати вміння описувати природу за картиною, розширити словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення
Обладнання: картина, план-схема, алгоритм, пам’ятка «Як писати твір», підручник
Міжпредметні зв’язки: мова, література, образотворче мистецтво
Хід урок
І. Мотивація навчальної діяльності. Вступне слово вчителя
- Сьогодні у нас незвичайний урок:
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну прекрасну, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
На уроці ви повинні гарно працювати, бути уважними, активними і тоді наш урок усім сподобається.
  • Метод передбачення
Я вам запропоную декілька загадок, а ви їх відгадаєте. На основі відгадок спробуйте визначити, про що піде мова на уроці.
- Хто чотири рази на рік переодягається? (Земля)
- Один вогонь весь світ зігріває. (Сонце)
- Весною веселить, влітку холодить, восени дозріває, взимку зігріває. (Дерево)
- Тече, тече – не витече, біжить, біжить – не вибіжить. (Річка)
- Виглядають із пашниці синьоокі чарівниці. (Волошки)
Про що ж ми будемо говорити? Сьогодні ви непросто учні, ви – мандрівники. А ми полинемо в чарівний світ краси рідної природи. Відомий педагог В. О. Сухомлинський сказав: «Краса – це радість твого життя. Людина стала людиною тому, що побачила глибину блакитного неба, ніжну стеблину і голубий дзвіночок проліска – побачила і вражена пішла по землі, створюючи нову красу. Зупинись і ти в здивуванні перед красою і в твоєму серці розквітне благородство.»
Наслідуючи пораду В. О. Сухомлинського, ми зупинимось перед картиною рідної природи
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Вчитель. Як ви гадаєте, діти, яке завдання стоїть перед вами?
Наше завдання – описати картину, виразити до неї своє ставлення, розширити свій словниковий запас. Це потрібно зробити в художньому стилі, тобто вживати емоційно-забарвлені слова. Пригадайте, які емоційно-забарвлені слова ви знаєте?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
«Мікрофон».
1.На які типи поділяється наше мовлення?
2.Що таке опис?
3.На яке питання дається відповідь в описі?
4.Коли м користуємось описом?
5.Що можна описувати?
6.З яких частин складається опис?
7.Як називається опис природи?
ІV. Підготовча робота до складання твору
  • Що, на вашу думку, означає описати природу?
Робота в групах. Зараз я вам пропоную скласти асоціативний кущ до слова «природа». Один учень працює біля дошки. Кожна група презентує своє завдання.
Вибіркове письмо. Прослухайте опис природи. Запишіть до свого грона слова, які вам сподобалися.
Творче завдання. Спробуйте на основі грона скласти висловлювання про природу: вірш або прозу. Під час роботи користуйтесь алгоритмом.
Алгоритм
1. Запишіть слово Тема
2. Запишіть слово чи словосполучення. С чи С/С
3. Утворіть словосполучення чи речення. С/С чи Р
4. Запишіть речення, використовуючи словосполучення. Речення
5. Відредагуйте текст Текст
Вчитель. Погляньмо на картину. Яка пора року зображена на картині? Я вам пропоную скласти тематичний словничок до теми «Осінь».
Словниково-стилістична робота:
Осінь:
Дерева:
Небо:
Робота з картиною. У ході роботи учні складають матрицю.
Погода
Дерева
Річка
Трава
Небо
  1. Яка погода зображена на картині?
  2. Розглянемо передній план картини. Що зображено?
  3. Які емоційно-забарвлені слова ви доберете до опису дерев?
  4. Що зображено в центрі картини? Чим приваблює ця річка? Яка вона? Якими епітетами можна описати річку?
  5. Які кольори переважають на картині?
  6. Який ваш улюблений колір?
  7. Як впливають на вас кольори?
  8. Що відчуваєте й про що думаєте, коли дивитеся на цей пейзаж?
  9. Яка основна думка картини?
V. Творча робота
  • Складання плану до твору (під час складання плану учні користуються планом-схемою).
  • План-схема
  1. Загальне враження.
  2. Опис.
  3. Чим приваблює?
  4. Основна думка.
Складання твору (усно).
Вчитель. А зараз починаємо малювати (тобто творити) з допомогою різних фарб, тобто синонімів, епітетів, порівнянь). Під час роботи користуйтесь пам’яткою « Як писати твір».
  1. Глибоко і послідовно розкрийте тему.
  2. Дотримуйтесь абзаців.
  3. Зробіть висновок.
  4. Стежте за грамотністю.
  • Презентація творів.
VІ. Оцінювання
VІІ. Рефлексія
  • Чи сподобався вам урок?
  • Які враження у вас виникли після проведеного уроку?
  • Чи досягли ви мети, поставленої перед собою на початку уроку?
  • Вчитель. Закінчити урок хочу такими рядками:
Не може бути у природи невдалих днів, дощів похмурих.
Відчути осінь – насолода,
Коли краса її барвисто спалахнула.
І я рада, що ви зуміли відчути і побачити цю красу.
VІІІ. Домашнє завдання: записати твір у зошити.

Немає коментарів:

Дописати коментар