Досвід роботи

Актуальність і перспективність мого досвіду:
-забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
-несе позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потреби в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
-дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
-забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
-робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Мета мого досвіду:
-створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу дитини на уроках словесності;
-створення атмосфери співпраці та взаємодії вчителя і учня;
-розвиток комунікативної, соціальної та громадянської компетентності дитини.
-основне завдання досвіду виховати в учневі комунікативну компетентність, за допомогою якої він буде вільно себе почувати серед соціуму.
- основна мета комунікативної спрямованості у навчанні – діяльність спілкування, розв’язування комунікативних завдань.
- комунікативна спрямованість є реальним шляхом пізнання рідної мови. 
- реалізація комунікативної методики відбувається завдяки сучасним комунікативним методам, підходам.
Активні методи навчання
·        самостійна робота; 
·        проблемні і творчі завдання; 
·        дослідницькі та пошукові вправи; 
·        ігрові вправи; 
·        діалог, дискусія; 
·        метод проектів.
Використання цих методів забезпечує розвиток логічного мислення, активізацію пізнавальної діяльності учнів, розвиток їх здібностей, допомагає вчителеві реалізувати навчальні, розвивальні цілі уроку.
Інтерактивні методи сприяють інтенсифікації й оптимізації навчально-виховного процесу й дають змогу:
·      полегшити процес засвоєння програмового матеріалу; 
·      активізувати навчальну діяльність учнів; 
·      формувати навички аналізу навчальної інформації, творчого підходу до засвоєння навчального матеріалу; 
·      формулювати власну думку, правильно її висловлювати, додавати свою точку зору, аргументувати, дискутувати; 
·      моделювати різні ситуації  й збагачувати власний соціальний досвід  через включення в різні життєві ситуації; 
·      вчитися слухати іншу людину, поважати альтернативну думку, прагнути до діалогу; 
·      налагоджувати конструктивні стосунки в групі, визначити своє місце в ній, уникати конфліктів, шукати компроміси; 
·    знаходити раціональні шляхи розв’язання проблем, формувати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.
Інтерактивні технології  розподіляють  на чотири групи залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів:
- інтерактивні технології кооперативного навчання;
- інтерактивні технології колективно-групового навчання;
- технології ситуативного моделювання;
- технології опрацювання дискусійних питань.
Технології колективно-групового навчання
До цієї групи належать інтерактивні технології, що передбачають одночасну спільну (фронтальну) роботу всього класу.
Обговорення проблеми в загальному колі. Це загальновідома технологія, яка застосовується, як правило, в комбінації з іншими. Її метою є прояснення певних положень, привертання уваги учнів до складних або проблемних питань учнів до складних або проблемних питань у навчальному матеріалі, мотивація пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань тощо.
Мікрофон. Різновидом групового обговорення є технологія “Мікрофон”, яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
Незакінчені речення. Цей прийом часто поєднується з “Мікрофоном” і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.
Мозковий штурм. Відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Мозковий штурм спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.
Мета “мозкового штурму” чи “мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.
Навчаючи – учусь. Цей метод використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Використання цього методу підвищує інтерес до навчання.
Ажурна пилка (“Мозаїка”, “Джиг-со”). Дана технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу. Ефективна і може замінити лекції у тих випадках, коли початкова інформація повинна бути донесена до учнів перед проведенням основного (базисного) уроку або доповнює такий урок. Заохочує учнів допомагати один одному вчитися навчаючи.
Аналіз ситуації. На уроках української мови зміст деяких понять учні засвоюють, аналізуючи певні ситуації. Такі ситуації можуть аналізуватись учнями індивідуально, в парах, в групах або в  колі. Такий аналіз потребує певного підходу, алгоритму. Технологія вчить учнів ставити запитання, відрізняти факти від думок, виявляти важливі та другорядні обставини, аналізувати та приймати рішення.
Вирішення проблем. Метою застосування такої технології є навчити учнів самостійно вирішувати проблеми та приймати колективне рішення.
Дерево рішень. Як варіант технології вирішення проблем можна  використати “дерево рішень”, яке допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізми прийняття складних рішень.

Немає коментарів:

Дописати коментар