Урок української мови у 5 класі
Тема: Діалог. Розділові знаки при діалозі
Мети: дати учням поняття про діалог;
формувати в школярів уміння правильно записувати діалог;
сприяти розвитку логічного мислення та кмітливості у дітей;
виховувати правила ввічливості у них.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної та комунікаційної компетенції).
Обладнання: підручник, проектор, малюнки.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент.
1.Вітання вчителя з класом:
- Добрий день! Вітаю Вас!
Розпочати урок уже час!
ІІ. Мотивація навчання школярів.
1.Спостереження над мовним матеріалом.
Завдання: прослухайте уривок з української народної казки. Скажіть, хто бере участь у розмові?
Оголошення теми та мети уроку.
ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
- Зізнався.
- Ну то й що?
- Нічого. Вдома нікого не було.
3. Пояснення нового матеріалу про діалог з елементами бесіди.
4. Самостійна робота учнів з підручником (читають рубрику «Запам’ятаймо»).
5. Робота з підручником.
Виконання вправи 203.
6. «Юні театрали».
- Діти! До нас завітали юні артисти. Зараз ми переглянемо один сюжет із народної творчості. Дивіться дуже уважно, бо вам буде потім завдання!
Виступ учнів (показ сценки).
Виховний момент. Бесіда з учнями.
- Діти! Чого вчить нас ця історія? (Що не треба братися за непосильні справи!)
Текст сценки (подається без вилучення розділових знаків).
Зустріла черепаха орла та й каже:
Перебудувати речення й записати текст у формі прямої мови.
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.
1. Творче завдання «Робота в парах».
Завдання: скласти усне висловлювання в формі діалогу, вживаючи форми ввічливості, які ви бачите на екрані:
- Як ти учишся, Семене?
- Трійки в табелі у мене.
Тема: Діалог. Розділові знаки при діалозі
Мети: дати учням поняття про діалог;
формувати в школярів уміння правильно записувати діалог;
сприяти розвитку логічного мислення та кмітливості у дітей;
виховувати правила ввічливості у них.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної та комунікаційної компетенції).
Обладнання: підручник, проектор, малюнки.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент.
1.Вітання вчителя з класом:
- Добрий день! Вітаю Вас!
Розпочати урок уже час!
ІІ. Мотивація навчання школярів.
1.Спостереження над мовним матеріалом.
Завдання: прослухайте уривок з української народної казки. Скажіть, хто бере участь у розмові?
- Здорова була, лисичко-сестричко!
- Здоров, вовчику-братику!
- А де ти взяла бичка та саночки?
- Бичка заробила, саночки зробила та й їду.
- Ну то підвези ж і мене.
Оголошення теми та мети уроку.
ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
- Слово вчителя.
- Діти, я почула розмову Андрійка Допитливого та Марійки, потім її записала. Давайте тепер її прочитаємо і скажемо, що ж це таке?
- Текст на екрані.
- Зізнався.
- Ну то й що?
- Нічого. Вдома нікого не було.
3. Пояснення нового матеріалу про діалог з елементами бесіди.
4. Самостійна робота учнів з підручником (читають рубрику «Запам’ятаймо»).
5. Робота з підручником.
Виконання вправи 203.
6. «Юні театрали».
- Діти! До нас завітали юні артисти. Зараз ми переглянемо один сюжет із народної творчості. Дивіться дуже уважно, бо вам буде потім завдання!
Виступ учнів (показ сценки).
Виховний момент. Бесіда з учнями.
- Діти! Чого вчить нас ця історія? (Що не треба братися за непосильні справи!)
Текст сценки (подається без вилучення розділових знаків).
Зустріла черепаха орла та й каже:
- Навчи мене літати.
- Навчу, - погодився орел.
Узяв черепаху, вилетів з нею високо та й питає:
- Уже привчилася?
- Уже, - відповіла черепаха.
- То пускаю, - мовив орел.
Упала черепаха на землю. Орел підлетів до неї й запитує:
- То як було летіти?
А черепаха каже:
- Летіти легко, але сідати важко!
- Діти! А тепер запишіть цю повчальну історію у зошит, розставивши розділові знаки (тире, коми, двокрапки і крапки). Потім один учень біля дошки прокоментує і розставить всі потрібні пунктуаційні знаки, а декілька учнів здадуть зошити на перевірку, всі інші проведуть взаємоперевірку на місцях.
Перебудувати речення й записати текст у формі прямої мови.
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.
1. Творче завдання «Робота в парах».
Завдання: скласти усне висловлювання в формі діалогу, вживаючи форми ввічливості, які ви бачите на екрані:
- Порадьте, будь-ласка, де можна дістати книгу…
- Скажіть, будь-ласка, чи є в бібліотеці…
- Вибачте, чи не могли б Ви допоїти мені розшукати…
- Будьте ласкаві (добрі), допоможіть мені знайти книгу (статтю в журналі, газеті)…
- Допоможіть мені дібрати матеріал до уроку історії (мови) на тему…
- Дякую (дуже вдячний) за книгу (пораду, допомогу)…
2.Коментоване письмо.
Завдання: запишіть речення під диктовку, ставлячи розділові знаки та пояснюючи їх уживання.- Як ти учишся, Семене?
- Трійки в табелі у мене.
- Підтягнися, так негоже!
- Та у третьому семестрі, може…
- Пояснювальний диктант.
Батько запитав у сина:
- Як у тебе справи з географією?
- З географії я найсильніший у класі, - відповів син.
- Молодець, якщо справді так.
- Це так, тату, я завжди з учительської приношу в клас великий глобус!
- Робота з підручником.
Вправа 205 (самостійно).
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання.
Бесіда за питаннями:
- Що таке діалог?
- Що таке репліка?
- Які розділові знаки ставимо на початку кожної репліки?
- Які ще розділові знаки ставлять при діалозі?
- Чим схожий діалог на пряму мову?
VІІ. Домашнє завдання. Всім учням вивчити параграф 22.
Високий рівень: записати смішний випадок із власного життя;
Достатній рівень: виписати діалог із української народної казки;
Середній рівень: вправа 206;
Початковий рівень: вправа 204.
Online Casino Site | Best Online Casino Games and More
ВідповістиВидалитиIf you love online slots, you will love a casino site that gives you everything you need. They offer hundreds of games and generous 카지노사이트luckclub bonus. Play the best slots