середу, 29 березня 2017 р.

Діалог. Розділові знаки при діалозі

Урок української мови у 5 класі
Тема: Діалог. Розділові знаки при діалозі
Мети: дати учням поняття про діалог;
формувати в школярів уміння правильно записувати діалог;
сприяти розвитку логічного мислення та кмітливості у дітей;
виховувати правила ввічливості у них.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної та комунікаційної компетенції).
Обладнання: підручник, проектор, малюнки.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент.
1.Вітання вчителя з класом:
- Добрий день! Вітаю Вас!
Розпочати урок уже час!
ІІ. Мотивація навчання школярів.
1.Спостереження над мовним матеріалом.
Завдання: прослухайте уривок з української народної казки. Скажіть, хто бере участь у розмові?
  • Здорова була, лисичко-сестричко!
  • Здоров, вовчику-братику!
  • А де ти взяла бичка та саночки?
  • Бичка заробила, саночки зробила та й їду.
  • Ну то підвези ж і мене.
ІІІ. 2. Бесіда з учнями.
Оголошення теми та мети уроку.
ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Слово вчителя.
  • Діти, я почула розмову Андрійка Допитливого та Марійки, потім її записала. Давайте тепер її прочитаємо і скажемо, що ж це таке?
  1. Текст на екрані.
- Андрію, ти зізнався вдома, що одержав двійку?
- Зізнався.
- Ну то й що?
- Нічого. Вдома нікого не було.
3. Пояснення нового матеріалу про діалог з елементами бесіди.
4. Самостійна робота учнів з підручником (читають рубрику «Запамятаймо»).
5. Робота з підручником.
Виконання вправи 203.
6. «Юні театрали».
- Діти! До нас завітали юні артисти. Зараз ми переглянемо один сюжет із народної творчості. Дивіться дуже уважно, бо вам буде потім завдання!
Виступ учнів (показ сценки).
Виховний момент. Бесіда з учнями.
- Діти! Чого вчить нас ця історія? (Що не треба братися за непосильні справи!)
Текст сценки (подається без вилучення розділових знаків).
Зустріла черепаха орла та й каже:
  • Навчи мене літати.
  • Навчу, - погодився орел.
Узяв черепаху, вилетів з нею високо та й питає:
  • Уже привчилася?
  • Уже, - відповіла черепаха.
  • То пускаю, - мовив орел.
Упала черепаха на землю. Орел підлетів до неї й запитує:
  • То як було летіти?
А черепаха каже:
  • Летіти легко, але сідати важко!
Завдання учням:
  • Діти! А тепер запишіть цю повчальну історію у зошит, розставивши розділові знаки (тире, коми, двокрапки і крапки). Потім один учень біля дошки прокоментує і розставить всі потрібні пунктуаційні знаки, а декілька учнів здадуть зошити на перевірку, всі інші проведуть взаємоперевірку на місцях.
Завдання для високого рівня (за бажанням):
Перебудувати речення й записати текст у формі прямої мови.
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.
1. Творче завдання «Робота в парах».
Завдання: скласти усне висловлювання в формі діалогу, вживаючи форми ввічливості, які ви бачите на екрані:
  • Порадьте, будь-ласка, де можна дістати книгу…
  • Скажіть, будь-ласка, чи є в бібліотеці…
  • Вибачте, чи не могли б Ви допоїти мені розшукати…
  • Будьте ласкаві (добрі), допоможіть мені знайти книгу (статтю в журналі, газеті)…
  • Допоможіть мені дібрати матеріал до уроку історії (мови) на тему…
  • Дякую (дуже вдячний) за книгу (пораду, допомогу)…
2.Коментоване письмо.
Завдання: запишіть речення під диктовку, ставлячи розділові знаки та пояснюючи їх уживання.
- Як ти учишся, Семене?
- Трійки в табелі у мене.
  • Підтягнися, так негоже!
  • Та у третьому семестрі, може…
  1. Пояснювальний диктант.
Батько запитав у сина:
  • Як у тебе справи з географією?
  • З географії я найсильніший у класі, - відповів син.
  • Молодець, якщо справді так.
  • Це так, тату, я завжди з учительської приношу в клас великий глобус!
  1. Робота з підручником.
Вправа 205 (самостійно).
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання.
Бесіда за питаннями:
  1. Що таке діалог?
  2. Що таке репліка?
  3. Які розділові знаки ставимо на початку кожної репліки?
  4. Які ще розділові знаки ставлять при діалозі?
  5. Чим схожий діалог на пряму мову?
VІІ. Домашнє завдання. Всім учням вивчити параграф 22.
Високий рівень: записати смішний випадок із власного життя;
Достатній рівень: виписати діалог із української народної казки;
Середній рівень: вправа 206;
Початковий рівень: вправа 204.

1 коментар:

  1. Online Casino Site | Best Online Casino Games and More
    If you love online slots, you will love a casino site that gives you everything you need. They offer hundreds of games and generous 카지노사이트luckclub bonus. Play the best slots

    ВідповістиВидалити